Energie van een luchtvaartmaatschappij? Het kan!

EasyEnergy wordt online prijsvechter, of toch niet?

Er is een nieuwe prijsvechter op de energiemarkt verschenen in de eerste week van april 2017. Het gaat om energiemaatschappij EasyEnergy, een initiatief van EasyJet. Vanaf nu zien we deze maatschappij dus niet meer alleen rondvliegen in die sfeervolle oranje vliegtuigen, maar ook op de energiemarkt zullen we de maatschappij gaan tegenkomen.

Consumenten laten profiteren van lage tarieven

EasyJet wil het als energiemaatschappij op de markt anders aanpakken dan de meeste energiemaatschappijen. De onderneming richt de pijlen hiervoor voornamelijk op huishoudens waarin al een slimme meter aanwezig is. Vervolgens willen zij zich gaan richten op het aanbieden van fluctuerende tarieven van energie en dit betekent voor de klanten dat er sterk geprofiteerd kan gaan worden in perioden waarin de energie erg voordelig is.

Een 5 euro contract voor de energie?

Nee! Het vastrecht per aansluiting kost 5 euro per maand, dat is natuurlijk wel wat anders. Voor dit bedrag wordt de overstap voor u geregeld maar heeft u uiteraard nog geen gas en stroom. De vaste leveringskosten zijn immers slechts de “abonnementskosten”, en met 5 euro per product per maand (gas en stroom zijn 2 aparte producten) behoort EasyEnergy zeker niet tot de goedkoopste energieleverancier. De lage leveringstarieven zouden wel het verschil kunnen maken.

Per maand kosteloos opzegbaar 

Daarnaast is het zo dat u nergens aan vast zit, want het contract is maandelijks opzegbaar zonder kosten. Een boete voor het opzeggen van een contract komt dus niet voor bij deze nieuwe prijsvechter, dat is dan wel weer een pré. U betaalt vervolgens de inkoopprijs voor de energie en deze verandert voortdurend. Dit betekent dat u op het ene moment meer betaalt dan op het andere moment. Dagelijks worden de actuele energie inkoopprijzen per mail toegestuurd, zodat u weet wanneer de energie voordelig is en wanneer niet. U kunt dan de was doen op een moment dat het tarief laag is.

Uitsluitend online te bereiken

Om energie aan te bieden tegen een inkoopprijs moet er toch low budget worden gewerkt om dit vol te kunnen houden. Daarom heeft EasyEnergy ervoor gekozen om uitsluitend online actief te zijn. Wanneer klanten een vraag of probleem hebben, dan kan er dus uitsluitend via internet contact op worden genomen.

Geen promoties, acties of kortingen

Veel energiemaatschappijen ‘lokken’ nieuwe klanten met kortingen en cadeaus. Zo wordt er vaak een contract aangeboden dat het eerste half jaar maar voor de helft wordt aangeboden, maar het komt ook voor dat klanten kunnen sparen voor extra korting. Een paar jaar geleden was er nog de discussie over het feit dat er alleen kortingen voor nieuwe klanten waren weggelegd, terwijl bestaande klanten nooit eens een voordeeltje kregen. Ook dit zal bij EasyEnergy niet gebeuren, want de maatschappij zal niet aan promoties, acties of kortingen doen. Het doel is dan ook om nieuwe en bestaande klanten altijd te laten profiteren van de lage tarieven, waardoor iedereen ook altijd hetzelfde blijft betalen.



Geef een reactie